PočetnaVijestiWoB povezao i osnažio žene koje mogu da daju doprinos na ključnim ekonomskim pozicijama
Izvor:PR Služba
Datum objave: 08.04.2024.
Share:
Vijesti

WoB povezao i osnažio žene koje mogu da daju doprinos na ključnim ekonomskim pozicijama

Nastavljamo sa predstavljanjem učesnica prve generacije “Women on Boards” programa razvoja liderki za pozicije ekonomskog odlučivanja. Polaznice prve generacije, inspirativne liderke, izabrane u izuzetno konkurentnoj selekciji govore o značaju programa za lični, ali i razvoj kompanija.

microthumbWoB povezao i osnažio žene koje mogu da daju doprinos na ključnim ekonomskim pozicijama

Investiciono-razvojni fond je kroz "Women on Boards" program pokazao da prepoznaje snagu ženskog liderstva i doprinos koji žene daju u oblasti korporativnog upravljanja, te da ima jasnu viziju kakve to benefite donosi jačanju ekonomskog rasta i razvoja. Prve godine realizacije programa IRF je uspio da osnaži, obuči u relevantnim oblastima i umreži 21 liderku, među kojima su i Marija Šuković, Biljana Radusinović i Ana Đurović, a koje mogu samouvjereno i energično da daju doprinos na ključnim pozicijama u korporativnom odlučivanju.

Šefica Sekretarijata Savjeta za konkurentnost (SCC), Marija Šuković entuzijastično vodi tim koji doprinosi konstruktivnoj i produktivnoj razmjeni mišljenja sa jasnim ciljem da crnogorsku ekonomiju učini konkurentnijom za poslovanje. Nakon završenog Američkog univerziteta za menadžment i tehnologiju u Dubrovniku 2004. godine, karijeru je započela kao ekonomski stručnjak na projektu „Uspostavljanje kreditno garantne institucije“, a zatim je angažovana na projektu „Upravljanje ekonomskim reformama u Crnoj Gori“, oba finansirana od strane EU. 2007. godine dobija angažman u javnoj upravi i u periodu od narednih deset godina pokriva pozicije: savjetnice predsjednika Vlade i šefice Biroa za odnose sa građanima, savjetnice potpredsednika Vlade za evropske integracije, savjetnice u Ministarstvu ekonomskog razvoja u Odjeljenju za ekonomske odnose sa inostranstvom, šefice Jedinice za multilateralnu koordinaciju u Ministarstvu održivog razvoja i turizma. Od kraja 2016. godine, obavljala je funkciju izvršne direktorice Savjeta stranih investitora Crne Gore, do decembra 2018. godine kada je imenovana na sadašnju funkciju.

“Blagovremen i konstruktivan dijalog javnog sektora, prije svega, ključnih ministarstava i institucija, sa privrednim udruženjima, je od posebnog značaja za rad SCC i unapređenje poslovnog ambijenta. Inkluzivan poslovni ambijent je preduslov za ekonomsko osnaživanje žena, pa je zadovoljstvo biti dio projekta 'Women on Boards', imajući u vidu da projekat direktno utiče na dostizanje rodne ravnopravnosti u našem društvu, uz sve ekonomske benefite koje ono donosi”, kazala je Šuković.

Izvršna direktorka za upravljanje ljudskim resursima u kompaniji One, Biljana Radusinović se nakon dugogodišnjeg iskustva u oblasti upravljanja ljudskim resursima, priključila ovoj telekomunikacionoj kompaniji u januaru 2015. godine. Smatra da je ključno vjerovati u talente ljudi, te podržati njihov razvoj. Isto to je, prema riječima Radusinović, program IRF-a “Women on Boards” pružio prvoj generaciji polaznica programa - vjeru i podršku.

“Osim toga, program nas je dodatno povezao u jednu snažnu zajednicu žena koje se međusobno osnažuju, podržavaju i inspirišu. Svaka od nas može da da svoj doprinos cilju oko kojeg nas je program i okupio – a to je više žena na pozicijama odlučivanja,” navodi Radusinović.

Radusinović ističe da je ponosna na činjenicu da kompanija One prepoznaje ovu temu kao izuzetno važnu, te to pokazuje i u praksi, budući da imaju gotovo ravnopravan odnos muškaraca i žena na svim nivoima u organizaciji, od početnih do liderskih.

“Duboko sam uvjerena da je između ostalog, i u tome razlog kontinuiranog uspjeha naše kompanije. Nadam se da će brzo i ostale kompanije i organizacije u Crnoj Gori slijediti naš primjer,“ kaže Radusinović, dodajući da u Crnoj Gori postoji veliki potencijal žena na svim pozicijama koje našoj zemlji mogu omogućiti da, u jako izazovnim trenucima, ide naprijed.

Zadovoljstvo programom nije krila ni Ana Đurović, Izvršna direktorica i vlasnica kompanije Brain Code, koja se bavi razvojem ljudi, procesa i kompanija. Do osnivanja sopstvene kompanije, profesionalnu karijeru je obavljala gotovo dvije decenije u telekomunikacionoj kompaniji Crnogorski Telekom, na liderskim pozicijama. U tom dugom razdoblju učestvovala je i vodila mnogobrojne domaće i internacaionalne projekte, iz oblasti finansija, korisničkih servisa i oblasti ljudskih resursa. Između ostalog, bila je jedan od mentora na projektu Deutsche Telekoma: “Digitalne kompanije u kojima se ljudi razvijaju i vrše pozitivan uticaj”. Ana je magistar ekonomskih nauka iz oblasti Poslovnog upravljanja - medjunarodno poslovanje preduzeća. Ima objavljene naučne radove na temu transformacije organizacione kulture prilikom preuzimanja preduzeća, kao i na temu liderstva u vremenu diigitalne ere i vještačke inteligencije. Sertifikovani je NLP trener i licenirani lobista Crne Gore.


“Program ‘Women on Boards’ je odlično strukturiran i koncipiran, sproveden od strane inspirativnih i stručnih trenera, podržan od EBRD-a, uz vođstvo fantastičnog IRF tima, na čelu sa tadašnjom izvršnom direktoricom IRF-a Irenom Radović, koja nam je bila cijelo vrijeme ne samo podrška, već i model i primjer ženske snage i liderstva. Program ‘Women on Boards’ mi je pružio ne samo značajne uvide i znanja, već i priliku da se povežem s inspirativnim ženama liderima”, kazala je Đurović.

Mišljenja je da dugoročni i održivi uspjeh kompanija i društva ne može se postići bez sinergije između muškaraca i žena na najvišim upravljačkim pozicijama. Naša raznolikost donosi ne samo različite perspektive, već i jedinstvenu kreativnost i inovativnost koja je ključna za rješavanje kompleksnih poslovnih izazova. Kroz dijalog, podršku i međusobno uvažavanje, gradimo snažne strategije koje odražavaju potrebe i vrijednosti društva u kojem poslujemo”, poručila je Đurović.

Program „Women on Borads“ po prvi put u Crnoj Gori okupio je žene, liderke koje su tokom šest modula od eminentnih stručnjaka imale priliku da uče o brendiranju, strateškom i finansijskom upravljanju, te liderstvu. Stečena znanja i vještine već sada su u prilici da koriste u svojim kompanijama, kao stručan i nepokolebljiv kadar.